30. Juni 2012

Protein High Käsekuchen / Protein High sernik

Ich habe experimentiert. Jawohl ! Ich habe altes Rezept von Käsekuchen genommen und die Zutaten ausgetauscht. Dabei ist ziemlich leckeren Käsekuchen entstanden. Und die Werte sind traumhaft:ca. 117g Eiweiss, 33g KH und 14g Fett. Es ist nichts für Leute, die an viel süsses gewöhnt sind . Ist ja klar, es kommt /fast/ kein Zucker rein. Für mich war es genug süss, aber ich esse auch gerne Schokolade 85% Kakao. ;)

500g Quark
2 Eier
100g Proteinpulver (bei mir war Vanille)

1 Packung Vanille Zucker
1 TL Guarkernmehl (oder Johannisbrotkernmehl)
/ man kann auch Stevia, Süssstoff etc. dazugeben, bei mir war es ohne/

Backofen auf 180°C vorheizen. Alle Zutaten in Schüssel geben und mixen. Danach nur Form einfetten oder - so wie ich es gemacht habe - mit Backpapier auslegen und Teig rein. Dann nur ca. 30-40 Minuten backen. Abkühlen, es wird zusammenfallen danach, so wie es öfter bei Käsekuchen passiert.


Dazu habe ich Erbeersosse gemacht - einfach paar Erdbeeren sauber machen und pürieren. (ich habe kein Zucker/Süssstoff dazu gegeben, ihr könnt es auch machen, aber ihr muss dann es auch dazu rechnen) , dazu Kaffee auch ohne Zucker, nur mit Schuss Soya-Milch.



Experymentowalam. Tak jest ! Uzylam starego przepisu na sernik i wymienilam w nim skladniki. Przy tym wyszedl calkiem dobry sernik. A wartosci sa fantastyczne ok. 117g Protein, 33g weglowodanow und 14g tluszczu. To nie jest nic dla ludzi, ktorzy sa przyzwyczajeni do slodkiego. To jest jasne, bo w tym ciescie nie wystepuje /prawie/ cukier. Dla mnie bylo wystarczajaco slodkie, ale ja tez lubie czekolade z 85% kakao. ;)
500g twarogu
2 jajaj
100g Proteinowego proszku (u mnie wanilia)
1 op. cukru wanilioweog
1 lyzeczka Guarkernmehl (albo Johannisbrotkernmehl)
/ mozna dodac Stevie, slodzik itd., ja nie dodawalam nic/

Piekarnik rozgrzac do 180°C. Wszystkie skladniki wrzucic do miski i zmiksowac. Potem natluscic forme - albo tak jak ja - wylozyc papierem do pieczenia i przelac ciasto. Potem piec ok. 30-40 minut. Ostudzic, ciasto sie zapadnie, tak jak sie to czesto zdarza w sernikach.
Do tego zrobilam sos truskawkowy - poprostu kilka truskawek umyc i zmiksowac. (nie dodawalam tutaj tez zadnego cukru czy slodzika, moze ale dodac, musicie tylko pamietac, ze to trzeba doliczyc). Do tego kawa bez cukru i odrobina mleka sojowego.

3 Kommentare:

Pozdrawiam, rodaczkę :) Jako lowcarb świeżynka cieszę się że znalazłam ten blog, właśnie wypróbowałam proteinowy sernik i jestem zachwycona rezultatem (trochę 'spersonalizowałam' ciasto poprzez dodatki własne i erythriol którym zastąpiłam cukier waniliowy). Na pewno skorzystam jeszcze z niejednego przepisu, wszystko masz tu takie apetyczne, że nie wiem sama od czego zacząć. Acha, i zamieściłam u siebie link do twojego przepisu, mam nadzieję że można.
Poobserwuję :)

Hallo Rookie,

Ciesze sie, ze Ci sie u mnie podoba. :-)
Widze, ze odzywiasz sie LCHF - ja czasami tez.
Ale z taka mala iloscia Carbs - jak 20g - jest mi ciezko.
Pozdrawiam i mam nadzieje, ze jak cos wyprobujesz to zdasz rekacje dodajac komentarz.
Twoje zmiany w przepisie by mnie tez interesowaly.
Serdecznie pozdrawiam.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More