8. November 2009

Najlepsze Brownies swiata


Przepisow na Brownie jest wiele. I prawde mowiac do tej pory nie bylam fanem tego ciasta. Ale smaki sie zmieniaja, albo poprostu trafilam na bardziej odpowiadajacy mojemu podniebieniu ;) przepis. Szukajac przepis na brownies trafialam na przerozne: z maslem, z olejem, z czekolada, z kakao, nawet taki gdzie dawalo sie 600g !!! masla. (bleee). Jeden przyciagnal moja uwage. Nie ze wzgledu na nazwe "Die besten Brownies der Welt" ale na skladniki ( z rozpuszczona czekolada a nie kakao) i ilosc tez latwa do zapamietania. (3x 100g) I musze powiedziec, ze tym przepisem przekonalam sie do brownies i w ciagu 1,5 tyg. pieklam dwa razy.
Przy okazji - bo zbliza sie okres swiateczny i obdarowywania - przypomne przepis z tamtego roku na Brownie w sloiku jako prezent.


100 g czekolady (najlepiej zeby zawierala powyzej 50% kakao)
100 g masla albo margaryny
100 g maki
75 g orzechy, albo migdaly
4 jaja
175 g cukru
1 op. cukru waniliowego


Jako pierwsze trzeba w garnku na malym ogniu rozpuscic maslo
i czekolade, zeby mogla jeszcze ostygnac.


Jaja i cukry zmiksowac na gladka mase.


Do ubitych jaj dodac reszte skladnikow razem z przestudzona czekolade.



I zmiksowac !





Na koncu dodac posiekane orzeczy czy migdaly. Piec nagrzac do 180°C. Wylac do formy wysmarowanej maslem albo wylozonej papierem do pieczenia (do kwadratowej ca.20x20cm) i wstawic na 20-25 minut.
Mozna oczywiscie zrobic jeszcze polewe czekoladowa.


Smacznego !
Dla tych co nie lubia ciast z proszkiem do pieczenia jest to idealny przepis. 

Przepis dolaczam do
Ciasto na niedzielę

3 Kommentare:

To i ja wypróbuję ten przepis i może dla mnie też będzie Browniem idealnym :)

wyglada swietnie! a i mikser mi jakis taki znany... :-)

Na pewno wypróbuję ten przepis. Brownie to jedno z moich ulubionych ciast, a nie jestem ogólnie fanką ciasta :) Ta wersja wygląda apetycznie!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More