24. Januar 2009

Finskie nalesniki z piekarnika

Co za genialny przepis - nalesniki nad ktorymi nie trzeba stac i smazyc jednego za drugim. Tego wlasnie mi dzisiaj trzeba bylo :) Prawde mowiac podeszlam skeptycznie do tego przepisu, myslalam, ze beda smakowac jak podeszwa ;). I tu moje zaskoczenie - pyszne i w expressowym tempie zrobione. Napewno jeszcze nie raz powtorze, szczegolnie jak nie bede miala sily na stanie w kuchni.

600ml mleka
250g maki
2 jaja
szczypta soli
1 lyzka cukru
1 lyzka miekkiego masla

tluszcz, zeby wysmarowac blache

Wlaczyc piekarnik na 200°C, zeby sie rozgrzal.
Wszystko ze soba zmiksowac.
Forme - blache prostokatna z piekarnika - wysmarowac margaryna do pieczenia (uzywalam Sanella), porzadnie ! Wylac cale ciasto na blache i do pieca na 20-25 minut.
Ponoc w Finlandi standartowo jedza z dzemem truskawkowym, ale moim zdaniem kazde slodkie smarowidlo pasuje.
To jest porcja tak na 3 osoby. Dla 4 glodnych moze byc juz malo. :)


5 Kommentare:

one, a właściwie on :) same się tak wybrzuszyły?

ślicznie, szybko i bez wątpienia pysznie...

śliczny blog,
pozdrawiam.

Magda

Lubie takie proste i fenomenalne przepisy! Do wyprobowania obowiazkowo i w mojej kuchni:)
Pozdrawiam.

Magda,
Same, same. Nic im nie pomagalam. ;) Przelalam na blache i wstawilam do pieca.

Pozdr.
hany

Rewelacja :) A jakie wulkany :) W sumie nie pomyślałabym o takim upieczeniu. Do wypróbowania :)

O proszę, przeniosłaś się i Cię znaleźć nie mogłam ;) ja piekłam z połowy porcji, w mniejszej foremce i wyszedł mi mniej 'wybąblowany', za to dość gruby i puszysty - ogólnie pycha :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More